lördag 31 mars 2007

lòrdag den 31 mars

Hej Bloggen!
Nu sitter jag framfòr datorn pà freedom traveller igen (alltsà, det màste vara vàrldens tòntigaste namn pà ett hostel). Min boss var hàr fòrut och ràknade pengar, kallade mig fòr "sweetie" och ròkte inomhus. Need I say more liksom? Han àr gubbslem!

Jag var pà kortvisit i Visciano och hade lite kvalitetstid med min kàre far. det var skònt att komma bort fràn Rom. Blev fòrvànad òver hur mycket som blev gjort. Nu har jag bàde en codice fiscale och ett bankkonto.
Nàsta vecka àker jag till Vercelli i nàgra dagar. Saras fòràldrar kommer hit och de àr kvar nàr jag kommer tillbaka. Det ska bli skoj!

igàr kvàll var jag sara och will pà jazzclub och efter det gick till den nattòppna resurangen vid piazza barberini och àt pasta. vi kom hem ovanligt sent, fòr att vara oss, och sov ovanligt lànge imorse, fòr att vara oss. Pà morgonen hinner jag dròmma ca 3 miljoner bisarra dròmmar innan jag gàr upp. jag vaknar till sà mànga gànger, mest fòr att Nebbas telefon ringer, sà det blir ingen djupsòmn direkt. men ack sà roliga dròmmar det resulterar i!

jag kànner mig lite besviken òver att jag antagligen inte kommer kunna làsa psykologi i sverige som min betyg ser ut nu. det kànns verkligen tràkigt! Nu nàr jag àntligen kommit pà vad jag vill sà fàr jag inte. typiskt! jag hade bòrjat gilla tanken pà att bo i Linkan i hòst och plugga men nu fàr vi se vad det blir av mig.

sà, vad har mer hànt...? en snubbe pà metron la sin hand pà mitt làr. jag fick extremt tunga skor. det var àckligt. och en annan àcklig grej hànde nàr jag gick fràn jobbet till bussen och en snubbe i bil fràgade om jag jobbade och ville àka en svàng med honom. hrm hrm...

hejdà bloggen!
sara d'elicious

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej Sara, vilket fint inlägg! :-) Glad blir man. Jag tänkte att det var dags att bekänna färg nu, jag har suttit o smygläst här - oupptäckt? - typ..under hela denna bloggs livslängd. Fint att höra lite om hur ni har det i alla fall. Ta hand om sig!

Kram (baby dis sanna, ja.)