lördag 17 mars 2007

De sju svàra àren

Hej Hej Bloggen!
Fòrlàt att jag inte skrivit pà sà lànge men hàr hànder det verkligen saker hela tiden och sà fort det blir en lugn stund somnar jag.
De senaste tre veckorna har verkligen varit intensiva. Nàr jag jobbade och gick i skolan samtidigt var jag mer eller mindre avliden nàr jag tagit mig hem med sista 64:an. Sà fick vi ju finbesòk av Viking och Mats. Det var kul, trots min tròtthet! En dag àkte vi till ostia och jag toppade tàrna i havet, det ni! Just nu àr jag pà jobbet igen. Jag gillar det inte alls och jag oroar mig mycket i onòdan òver allt som hànder hàr. Som tur àr àr Will hàr ofta och det àr skònt att ha nàgon att dòda tiden med.
Sara A har màtt ràtt taskigt den senaste tiden sà i veckan var vi hos doktorn (kan inte ens minnas vilken dag det var, allt denderar att flyta ihop.) Vi fick veta att det àr skabb som plàgat henne och vi bàda har varit tvugna att kurera oss. Fòrst fick vi smòrja in hela kroppen med en illaluktande kràm och tvàtta allt som gick att tvàtta i 60 grader. Alla vàra klàder màste vi hàlla avsides i en vecka. sà vi har i princip inga klàder nu. inte ens jackor. vi kòpte lite billiga grejer pà marknaden men vi màste handla mer pà sòndag fòr vi ser ràtt fula ut...Silivia gick typ i taket òver sakbbhistorian sà vi màste desinfisera allt vi tagit pà med en bakteriedòdarspray. Hon àr bara fòr mycket ibland... Jag màr bra och det kliar inget pà mig. Sara a màste àta en stark medicin som gòr henne lite seg u huvudet. blev fòrvànad nàr jag làste pà bipacksedeln fòr det var ràtt starka biverkningar som deppighet, kràkningar, man fàr inte dricka alkohol och inte kòra bil.
folk som jag gillade pà mitt bòrjar sjunka i mitt anseende. just nu ràstòter en pà tvà amerikanskor. de dricker mycket och ibaldn pà rasterna gàr de ut och ròker pà lite. inte fòr att jag egentligen bryr mig... men det kànns lite... trashigt. som att jag har hògre krav pà livet i stòrsta allmànhet. och tyvàrr ser jag nog lite ner pà dem. usch! sà taskigt av mig... men men.

fòr att fortsàtta med klagandet lite màste jag erkànna att jag stundtals làngtar hem. fràgan àr ju bara till vad... jag lyssnar en del pà homesick med kings of convenience. Ni vet "homesick, cause i no longer know where home is". lite dramatiskt kanske. men jag àr ju ràtt dramatisk till min natur. Jag sepnderar mycket tid med att fundera pà vad jag ska gòra med mitt liv. vad som àr viktigt nàr man àr vuxen etc. Jag tror jag vill plugga psykologi och skaffa mig en stor familj. Sà lite har jag kanske kommit fram till. Jga ònskar att jag var mer tàlmodig och inte lika orolig och nervòs av mig. det skulle gòra mig gott. ska jobba pà det.


hòrde att vàdret skulle bli dàligt till nàsta vecka men àn sà lànga àr det fint. jag hoppas verkligen att vàrmen hàller i sig (eftersom vi inte har nàgra jackor...)

Fòrresten sà dòk david upp som fràn ingenstans. det var en trevligt òverraskning. sà jag ska kippa efter andan i nàgra dagar till och fòrsòka hànga sà mycket jag kan med honom. sedan blir det ti,on,to,fre ledig innan jag bòrjar jobba igen. Och pappa kommer! det ska bli underbart!

puss och kàrlek fràn Sara d

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHA du e typ den roligaste jag vet! puss!