torsdag 12 april 2007

YO!

Hej bloggen!
Idag är det exakt en månad tills jag ska åka hem, 30 dagar alltså. Tiden bara "flyger" iväg!
Som ni kan se skriver jag med åäö!!!! Det är för att Livan (vår granne så att säga) har internet på sitt rum och det är toppen!!! Livan är en kul tjej med många förmåner... Igår var vi tre (jag Sarad och livan) ute och drack drinkar inte långt från vårat "hem". Det är verkligen bra att ha nära till allt och vårat område, Prati, är verkligen jättebra tycker jag. Tidigare på dagen igår var Sarad och jag på en liten tur till moderna museet här i Rom, det var ju lite av en besvikelse. Det verkar alla konstmuseer vara här i Rom. Synd på en sån gammal stad med en sådan rik historia. Jag gillar ju både historia och konst. Fast jag är lite trött på Antiken och då kanske Rom är fel stad? Vad vet jag, det är iallafall bra här. Kul att ha fått en till person att leka med.

Idag har jag och Livan legat på treassen och solat. SHIT alltså, det är värsta sommaren här och jag blev lite bränd, inte så att det gör ont men det syns att jag har solat. Väldigt snyggt, inte! efter det så var vi faktiskt ute och sprang! Jag klarade det! Det kändes otroligt skönt och jag känner mig nu redan som en bättre människa. Jag har precis ätit sallad också, sen ska jag dricka bögte (läs grönt te) Sarad har varit ute och cyklat idag eller hon har fått en cykel iallafall. Just nu är jag ensam hemma och det är ganska skönt. Måste göra mina läxor, det är inte så skönt.

Det får vara allt för nu. Vi lever och frodas här i den eviga staden.
kramar från Sara a

Inga kommentarer: