söndag 25 februari 2007

sondag 25/2

Idag ar det sondag igen. Den har veckan har gatt jattefort. Om det ska ga sa har fort hela tiden kommer jag ju hem snart, hm... For mig har veckan varit ganska vardaglig. (det gick ju sa fort sa jag hann aldrig tanka vad vi skulle gora) For Sarad har veckan varit en succe, enligt mig iaf.
Hon har pa forsta forsoket skaffat sig ett jobb! Hon ar sa himla duktig,en applad till henne.

I helgen har vi varit ute och gjort stan. I fredags kollade vi mest laget pa stan och sa. I gar pa dan, gick vi runt i Trastevere och kollade in kyrkor. Intressant. Min nya favorit ar Bernini, han ar ju intressant och lite rolig. Tur att jag befinner mig i Rom det finns ju en hel del att se har. Igar kvall var vi pa jazzklubben som vi inte kom in pa forra veckan. Det var helt otroligt! Jattemysigt och blandat folk och jattebra live-musik. Sarad kom pa att hon ska bli jazzsangerska. Det later bra tycker jag. Vi hangde dar med de vanliga typ Will och Mary och en kanadensisk kille. Jag larde honom svenska.. sa nu lar han klara sig ute i varlden. Will gar nu mer under namnet missmatch-Will (Ni vet ju vad vi tycker om Missmatch)

Pa mandag borjar Sara jobba. Jag ska forsoka skaffa mig lite liv, gora grejer efter skolan och sa.Det kommer bli lite jobbigt tror jag for jag ar sa trott hela tiden.
En annan grej ar att jag MASTE borja prata italienska.Men jag kanske inte ska stressa upp mig i onodan. det ar inte darfor jag ar har. For att stressa alltsa.

Den har veckan har vi fatt post. Jag leder med 3 brev och 1 vykort, Sarad har fatt 2 brev men det ar bra uttdelning eftersom hon knappt skickar nan post och jag gor det hela tiden!!!!!

Nu ar det dags att ta sig i kragen och rycka upp sig. Vi lever ju la dolce vita i Rom liksom. (fast inte sa himla glammigt da)

puss fran Sara aaaaaaa

2 kommentarer:

Jonas sa...

Allt tal om brev och vykort gör mig orolig. Kommer jag inte få något? Måste man skicka själv först?
Igår kollade jag i en sån här va italiensk kokbok, ni vet och jag höll på att dö kanske för att jag var så hungrig. Jag lagade mat sen i alla fall.

Hejrå!

Anonym sa...

behovet for at se:)