onsdag 7 februari 2007

4 dagar kvar

Nu är det alltså bara fyra dagar kvar och jag är extremt nervös/stressad/förväntasfull/ledsen. Ibland tror jag att jag gör det här till en alldeles för big deal. Det är ju egentligen inga konstigheter med att åka. Jag och Saris har dessutom fått bostad nu. Vi ska bo granne med Påven. typ. Men i alla fall. Här sitter jag och är alldeles känslosam. Och har feber. För en stund sedan tog jag mitt första tårdrypta farväl... Närå, så farligt var det inte. Men det är ju alltid lite sorgligt när man ska åka iväg. Som min pappa (mkt klok man)brukar säga: partire un po' morire.

I lördags hade Saris och jag vår avskedsfest i min källare. Det var fint att se att så många kom. Tack för de, och för alla fina saker vi fick! Jag hade verkligen the time of my life! Kvällen blev hela tiden roligare och mer flippad ju senare det blev. Hjödpunkten var såklart när Rockerfellers spelade! Det var då festen började...och hur skulle den inte kunna med en så söt sångare som Viking, en trumhunk som Kjell, en sweetie pie som Gugge och en heartbreaker som Mats!? En annan milstolpe var när Filippa, Lisa och Gustav sepxade/ skämde ut mig och Saris. Allt inför mina föräldrar. Totally hjärtlöst!...Neeee. Vilka vänner man har. Beyond amazing!

De resternade dagarna här i good old lingping ska jag kurera mig och omge mig med männinskor jag älskar. Om jag hinner ska jag ta mig en titt på svt.se och kolla in Fi-dokumentärerna.


bacio!
sara.d

Inga kommentarer: