torsdag 17 maj 2007

HejHej Bloggen!
Det är kulturvecka i Rompan och mycket är gratis så jag passar på att gå på museum. Jag har blandannat sett:


Men det allra häftigaste är att jag sett:


i verkligheten!!! Det var så ballt! jag smygfotograferade den fast man inte fick fota. Kände mig asball tills jag blev tillsagd (då skämdes jag lite). Jag var hur som helst rörd hela dagen efter jag hade beskådat detta märsterverk. Så himla skönt att slippa alla stenar och andra tråkiga prylar de där antika romarna lämnade efter sig. det är bara gäspigt tycker jag. tacka vet jag en riktigt dramatisk barockmålning. Franförallt en Caravaggio.
Nog om det. Här i rompan är det väldigt tomt utan Saruccia. Min tid i Rom börjar ju också ta slut nu. Det känns faktiskt lite sorgligt. Partire un po' morire, som min pappa brukar säga. Men än finns det tid kvar till att ta sig i kragen och se allt som bör ses och riktigt känna historiens vingsalg.
Borde gå och tvätta nu men har inte riktigt lust. Vi får ju som ni kanske hört inte använda Nebbans tvättmaskin längre för hon är övertygad att Liv tar sönder allt hon rör vid.
over and out
miss d'elicious




1 kommentar:

Anonym sa...

Tak for de interessante oplysninger